SMD biztosíték DC panelon / SMD fuse on the DC board

Ez a probléma leggyakrabban eddig 300d vázon fordult elő, de ki tudja…

Jelenség: 
A gépet többé nem lehet bekapcsolni.

Diagnosztika:
Először persze másik akku, aztán megnéztem az akkufedél, illetve a CF kártyaolvasó fedele alatti, valamint az akkuház aljában lévő mikrokapcsolókat. Ezek mindegyike kikapcsolja a gépet, illetve ha nyitva maradnak, nem lehet bekapcsolni. (Ha ez lett volna a baja, valószínúleg rövidrezárom, annyira kis méretűek.)
Nem ez volt a baja.

A legeslegelső gépet, amihez hozzányúltam, azért vettem meg halottan, mert valahol olvastam, hogy kiéghet a DC-DC panelon lévő smd biztosíték. Gondoltam, biztosan ez a baja, ezért kiadtam érte 10000 forintot (mindezt 2007-ben). Persze, jobb ez mint kártyázni, de azért elég nagy hülye voltam. Egyébként annak akkor tényleg ez volt a baja. Más kérdés, hogy utána viszont 100 expóval tönkrement a zárszerkezet – így egyből megtanulhattam zárat javítani – konkrétan kettőből csináltam egyet. Akkor forrasztottam életemben először smd alkatrészt.    

Visszatérve a témához. Kibontottam a DC-DC panelt, levettem róla az árnyékoló lemezt, rámértem a biztosítékra. És ki volt égve.

 

A piros téglalapokban látszanak a biztosítékok. Két “K”, meg egy “P” jelű.
sdm fuse 0603

Amint a mellékelt táblázatból látszik, a “K” az 1,5 ampernak felel meg.
A kereskedelemben nagyobb tokozásút találtam. Jó hír, hogy a biztosíték mellett ott van a helye az új alkatrésznek !!!

Ez részint nagyon kényelmes volt nekem, másrészt meg nem értem, hogy akkor a hivatalos javítástechnológia miért a DC-DC panel cseréje?!?!?
(a vásárolt biztosíték teljesen más kódú, de a bolt szerint ez az)

Az áthidalást nem javasolnám, mert ki szeretné látni, amint szénné egy gép a kezében?

About canonrepair

Ruzsa János. Amatőr fotós, Canon DSLR váz. Amateur photographer. Canon DSLR user.
This entry was posted in 300d, Canon camera. Bookmark the permalink.

One Response to SMD biztosíték DC panelon / SMD fuse on the DC board

  1. TeeCee :o) says:

    Woááááááááá, ezkellnekem!
    Majd írok, hogy megtaláltam-e a libát az 1000D-ben 🙂

    Köszi!

Opinion, question?

