Sigma 105 F2,8 macro – átépítés manuális fókuszra (HU)

El volt szakadva a blendekábele.

Blendekábel persze égen földön nincs. jött az ötlet, hogy akkor másik, legalább szélességben azonos kábelt rendelek, majd azzal toldom.
A nem bele való kábelt 2 helyen kellett toldani/ragasztani.

Amúgy iszonyú undorító dc-motoros szerkezet.

Javítás után a blende már rendben, de az AF nem ment….. Gondoltam, hátha a vezérlő IC. Kivettem egy másik Sigmából, LB1836, éppenséggel beszerezhető a kereskedelemben.

Ugyanolyan lett – vagyis ugyanúgy nem működött  (közben szét-összeszerelés, ezerszer.). Egyszer – csak úgy játékból – kézzel megforgattam a hajtóművet. Utána az AF működött – kb 3-szor. Vadul szét-össze. Nincs kontakthiba.

Rámértem a motorra. 0.4 ohm – hmmmm…… Ez nagyon kevés.

A másik sigmában (hasonló motor) 4 ohm. ????

Megforgattam az enyém  tengelyét – 5 ohm. Tovább forgattam – megint 0,4 ohm. Szóval az a baja, hogy van benne egy zárlatos rotortekercs (DC-motor) , ha annál áll meg, akkor az IC letilt. Most kivettem az egész hajtóművet (mert full manuálban néha beakadhat a fogaskerék, utána még egyszer szétszedtem, és a panelon ráforrasztottm a manuált jelző lábakra, így a vázon is jól jelzi az utofókuszt.

Egyébként biztosíték nincs benne, az IC-ben viszont biztosan van túláramvédelem.

A fókuszolás fogaskoszorújában le volt törve egy fog a pálya végén, emiatt sem akartam a DC-motorral vacakolni. Amúgy is makróoptika, arra meg nem kell autofókusz 🙂

About canonrepair

Ruzsa János. Amatőr fotós, Canon DSLR váz. Amateur photographer. Canon DSLR user.
This entry was posted in General topics. Bookmark the permalink.

One Response to Sigma 105 F2,8 macro – átépítés manuális fókuszra (HU)

  1. Power says:

    Gratulálok a szereléshez és az türelmedhez!

    Tapasztalatom szerint, elég sok a hiba a blendekábellel. Azt azt látom az adok-veszek oldalak adatai alapján, hogy sokan a használt obi a piacon bizonyos típusokban (áron alul inkább eladják és nem várják meg a kábelszakadást). Tapasztalatod szerint, mely obik a “kábelszakadósak” a Canon szegmensben, gondolok itt akár L szériára (24-70) is, vagy más gyártókra (Tamron, Sigma, Rokinon). Samyangra nem hallottam rosszat (blendekábel tekintetében), igaz nincs is nagy választéka.

Opinion, question?

