Amit igazán utálok: a 350d

Ha még egy blogot indítok, lehet, hogy X-akták lesz a címe.

Az viszont egyértelmű, hogy a Canon 350d az emberiség ellen elkövetett bűntett.

Adott egy váz, ami csak annyit képes kiírni, hogy ERR99.

Szét-össze sokszor – semmi. (pedig azért a 350d tud ám kontakthibát produkálni, szóval reménykedtem…)

Érdekes módon az akku behelyezésekor a motor mindig zümmögött egy kicsit, meg ide-oda tekert (egy keveset). A kezdőhelyzetről eltekert fogaskerekeket nem tudta visszatekerni a helyére – ez pedig alapfunkció, be sem kell kapcsolni hozzá (minthogy a váz MINDIG feszültség alatt van, ha valaki nem tudná, szóval csak óvatosan piszkáljátok, amikor akku van benne).

Aztán később megtaláltam a motorvezérlő IC-n (ez az elülső panel) egy kis égésnyomot. Kb. akkorát, mint egy hangya füle.

Hajtóvadászat donor után. És 2 nap alatt meglett a donor!
(Mondjuk az sem bolti új volt, de csak egészen kicsit volt barbár, aki szétszedte. Például nem értem, hogy ha kiég egy smd biztosíték, akkor milyen megfontolásból tesz valaki egy vastag drótot a helyére? Szeretné megnézni, hogyan ég végig a nyák?)

Átraktam a panelt. Megszűnt a motor bizgetése, helyre tudta tekerni a fogaskereket. Hurrá!

Bekapcsoláskor viszont ERR99.

Hmmm.

Szét-össze, szét-össze, szét-össze, n-szer. De a teljes gépet, természetesen.

ERR99 (n+1-szer)

Volt néha olyan, hogy bekapcsoláskor előbb egy pillanatra nem adott ERR99-et, hanem beírta, hogy az óra nincs beállítva. Majd persze, err99.

Lehet, hogy innen jött az az eszement ötletem, hogy a látszólag teljesen hibátlan felső panelt is lecseréljem. Ha már ott volt a donor.

Majd’ eldobtam a gépet, amikor ezzel a felső résszel a gép már NEM ADOTT ERR99-et, viszont exponált!

Sokszor.

Na igen, utána viszont ERR01.

Szégyenkezve bevallom, nem tudtam, mi  fenét jelent ez a kód.

Némi vacakolás után beletettem egy optikát.

Minden működik, sem ERR99, sem ERR01.

A váz MŰKÖDÖTT.

Optika nélkül viszont: ERR01.

Namármost, megnéztem, az ERR01 az kommunikációhiba az optikával.

Én még soha nem láttam olyan Canon vázat, aminek problémát jelentett volna, ha nincs rajta optika. Soha. (Az 1-es vázakon állítólag van ilyen kapcsoló, de ahhoz még nem volt szerencsém)

Hát, a lényeg, hogy úgy néz ki, működik, most letettem az asztalra, hátha holnap sem derül ki, hogy csak álmodtam.

Ezzel a géppel mindenesetre eltöltöttünk együtt néhány boldog(-talan) órát.

Ezt a típust biztosan messze elkerülném.

Bezzeg a 300d. Azt legfeljebb baltával lehet leállítani.

Na meg szenzortisztítással. Mindig megdöbbenek, hogy miért dugnak bele az emberek valamit a tüköraknába, majd engedik rá a redőnyt 🙂

Most már másnap van.

Nnna. akkor most nagyon kellene egy kis segítség.

Továbbra is ERR01 ha nincs benne optika. Semmilyen “optikaérzékelő kapcsolót” nem találtam benne, és pl az nem zavarja, ha optika nélkül nyomkodom a blendebeugrasztó gombot. Nem konzekvens.

A nagyobbik baj, hogy az az érzésem, szándékosan szivat.

Összeraktam, közben – még félig darabokban – többször is kipróbáltam. exponál, vakuzik, tökéletes.

Összeraktam teljesen. minden tökéletes.

Ööööö…. az 5-dik expóig. Akkor err99, utána nincs több expó, csak ha akku ki, 5 mp szünet, vissza, utána újra megy egy darabig.

Pontosabban…. újabb 5 expót. Nem 3-at és nem 6-ot. Mindig pontosan 5-öt.

Ezt bármeddig képes produkálni. nem számít, mennyi idő telt el két expó között.

Már azt hittem, valamelyik fogaskeréknek van egy hibája, és ennyi periódus után érkezik oda, ahol gondot okoz (bár ezt legfeljebb egy biciklilánc okozhatná). De nem, mert ha az ötös sorozat alatt bármikor kiveszem az akkut, majd visszateszem, újra van 5 lehetőség.

Mint régen a Mario-ban a ZX spektrumon, 5 élet, aztán game over. Éppenséggel így is lehet használni, minek kell sorozatban lövöldözni.

Ha viszont valaki tudja a megoldást, segítsen, mert lassan már kezdek összeesküvéselméleteket gyártani. A Lipót tele volt olyanokkal, akik ennél kisebb rejtélyeken csavarodtak be.

Van esetleg valami számlálója, ami a “nem jelentős hibák” adott előfordulása után letilt? Tehát hiba mindig van, csak türelmes?

About canonrepair

Ruzsa János. Amatőr fotós, Canon DSLR váz. Amateur photographer. Canon DSLR user.
This entry was posted in 350d, General topics and tagged . Bookmark the permalink.

3 Responses to Amit igazán utálok: a 350d

  1. Varga Zsolt says:

    Szia! A regi D30-as nak volt optikaerzekelo kapcsoloja

  2. Bery says:

    nem kaptam még olyat el aminek ez a hibája de szerintem kezd a Bajonett kontaktoktol a mainboard fele keresni, valoszinünek tartom hogy egy kis kerámikus kondenszátor átvedlett ellenállásba ezt egy Ohmméterrel kimérheted, itt egy link ahol le irják melyik kontakt mire van:

    http://www.markerink.org/WJM/HTML/eos_prot.htm

    • canonrepair says:

      elolvastam a linket, és ott van egy megjegyzés, amit tudtam ugyan korábban, csak elkerülte a figyelmemet: a vázról 3 szál adja a tápot, piros-zöld-fekete, de az optika foglalatán 2 egyesítve van. Szóval valószínűleg a vázon összeér a zöld és a fekete (vagy a nyákon van valami gubanc), ezért gondolja hogy rajta van a lencse.

Opinion, question?

