Soha ne add fel… a kontakthiba keresést

Adott volt egy totálisan agyhalott állapotban, mindenféle tesztelés nélkül beszerzett Canon 350d (én nem kártyázom, nem lottózom, kellett egy kis izgalom).

Előtörténete, elbeszélés alapján:
Előbb ERR99, aztán leállt, majd se kép se hang, be sem kapcsol.

Azt hittem, biztosíték. Nem az volt (ebben kettő van). Egyébként a DC-DC panelt ráintegrálták a főpanelra… Hihetetlenül jó ötlet.

Mikrokapcsolók – rendben. Kettő van benne, egy az akkufedél, egy meg a CF kártya-fedél alatt.
(Ezeket persze mindig nyomva kell tartani, meg fogni a hátlapot, ami kábeleken lóg – az ember egyből rájön, miért van 10 ujja.)

Felső panel le, majd vissza, ennek van két szalagkábele. ezek gyanúsak voltak.

Egyszercsak egy pillanatra beindult a gép.

Aztán sokszor nem. aztán újra szét-össze, megint beindult. Aztán igen, aztán nem. Amikor igen, akkor viszont exponált, stb.

Éppen a határán voltam, hogy meghirdetem alkatrésznek, amikor tettem még egy utolsó kísérletet.

A lényeg: a főpanelra megy egy szalagkábel, ami a felső panel (pirossal jelzett) kábele alatt csatlakozik (kékkel jelezve).
Nos, ez volt kontakthibás.
Csak érdekességként: a főpanel közben volt kiszerelve, ennek ellenére kellett neki még egy újabb csatlakoztatás.

Utána szétszedtem ég vagy 5-ször mindent – úgy néz ki, ez volt a baja.
Huhhh.

Szóval, nem kell feladni, csak ezt akartam mondani.

(a fotó nem az enyém, csak lusta voltam másikat készíteni)

About canonrepair

Ruzsa János. Amatőr fotós, Canon DSLR váz. Amateur photographer. Canon DSLR user.
This entry was posted in 350d. Bookmark the permalink.

Opinion, question?

