40d javítás / repairing 40d

Tünet: exponálás után azonnal hibakód, képet nem készít. Kikapcsolás/bekapcsolás után ugyanaz.
Szétszedés után a záron semmi sem látszik.
NEM szakadt egyik tekercs sem, nincsenek eltörött alkatrészek.
A redőnyöket fékező kis rugók elég gyanúsak, mármint az, hogy lazán vannak a helyükön, de nem tudom, milyen az újban.

Zárcsere után minden rendben van, nincs többé hibakód.

Expószám-kiolvasás EOSINFO programmal http://astrojargon.net/files/misc/setupeosinfo.exe

Tehát az eredeti zár kb 10000 expó után halt meg. (már ha hinni lehet a programnak…)

About canonrepair

Ruzsa János. Amatőr fotós, Canon DSLR váz. Amateur photographer. Canon DSLR user.
This entry was posted in 40d. Bookmark the permalink.

5 Responses to 40d javítás / repairing 40d

  1. canonrepair says:

    tökéletesen biztosan nem illeszkedik bele, de szerintem megoldod. amúhgy mindegyikben féligáteresztő tükör van, nem hiszem, hogy nagyon variálnák az anyagukat. amúgy a cmos ugyanakkora, nagy különbség méretben sem lehet.
    odaadom, megnézed.
    rugóhoz nincs képem, de úgy rémlik, két rugó volt.
    egy erősebb, ami fölcsapja, meg egy vékonyabb, ami a fölcsapás végén csillapította a becsapódást.

    • peti says:

      Köszi a segítséget, de úgy döntöttem, hogy tükör nélkül rakom össze. Az AF pontosságának szerintem annyi, így meg nincs értelme:D Szóval megy szépen a távcsőre, legalább a tükörfelcsapás kevésbé fogja berázni a távcsövet. Na meg jöhet egy IR szűrő csere, esetleg később Peltier hűtés…de hol van ez még, előbb össze kell rakni, hogy működik-e 😀

  2. peti says:

    Gratulálok a bloghoz, meg a rengeteg javításhoz, minden elismerésem. Ismerős probléma a 40D-nek a rejtélyes zárhibája. Nekem 2 év után 20000 expónál jött az error99, persze pont egy elég fontos fotózás közben… Az elején még ha ki-be kapcsoltam az segített, tudtam csinálni egy-két képet, aztán utána egyet se. Pontosabban de, mert live-view módban működött, csak rövidebb záridőnél látszódott egy keskeny csík a képen. Szervizelés elég drága lett volna, ezért rendeltem zárat és megcsináltam magam. A záron egyébként nem láttam semmi rendelleneset, egy-két helyen a forrasztás mintha el lett volna oxidálódva, nem tudom ennek van-e jelentősége.
    Működött, nem volt semmi baja. Egészen múlt hétig. Napfogyatkozás reggelén napfelkeltét fotóztam távcsővel (254/1200 Newton). Párhuzamosan állványról fotóztam a másik gépemmel, és annyira belefeletkeztem, hogy kb 5 percig magára hagytam a távcsövet (ami hála az óragépnek követte a napot), és csak utána raktam fel a napszűrőt. Késő volt… Kettétört a 40D tükre, összeolvadt benn a két tükörnek a műanyag foglalata. Exponál gond nélkül, de a tükör csak egy harmad útig tud felcsapódni, szóval elég sokat kitakar a képből 😀 Arra lennék kíváncsi, hogy Te mit csinálnál az én helyemben? Ha kiszedem a tükröt, akkor működne a gép? Tehát érzékeli, hogy nincs benn a tükör, vagy a motor működteti az emelőszerkezetet, és csak ott az mozog egymagában? Az elméletem szerint tükör nélkül live-view-ban gond nélkül tudnám használni, asztrofotózáshoz tökéletes lenne így is.
    Köszönöm a segítséget:
    Peti

    • canonrepair says:

      Szia,
      szerintem ha kivágnád a tükröt akkor is működne, egy okból mégis betennék egy tükröt, akármiből legyen is kiszerelve (pl 300d tükröt úgy emlékszem, tudok adni): ha nincs tükör, akkor a zárad redőnye fog kiolvadni legközelebb…

      • peti says:

        Nem lesz legközelebb:D Ezentúl biztos nagyon oda fogok figyelni erre. Na meg napfogyatkozás sem lesz mostanában:D
        Egyébként szétszedtem megint, kiszedtem a tükröt, nem volt egyszerű, mert a segédtükröt nem lehetett megmozdítani a főtükörhöz képest. Aztán sikerült szétválasztanom őket, és szerintem ha így visszaszerelném működne is. Viszont annak a kis rugónak nem találom a helyét, ami visszanyomja a tükröt alapállapotba:S Ha esetleg van egy képed róla, vagy egy rajz amin látszik, hogy hova kell berakni, azt megköszönném 🙂 A másik probléma, hogy ha működne is, és még az AF is pontos lenne, akkor azér lehet hogy megérdemelne tényleg egy új tükröt, ugyanis ez a közepén végig van törve. Jó bele a 300D-nek a tükre?? ha igen, akkor lehet, hogy igényt tartanék a tiédre:D
        köszi a segítséget:
        Peti

Opinion, question?

