canon 300d zárhiba

Hozzám került egy hibás 300d, a következő jelenséggel:

  • exponáláskor kép nem készült
  • rögtön a tükör leeresztése után ERR99

A tüköraknába nézve látszott, hogy a zárlamellák lefutnak, nincs semmi összegabalyodva.

Szétszedés után kiderült, hogy a zárban az egyik végálláskapcsoló lemezkéje eltörött, ott van ugyan a helyén, de már nem érintkezik.

Megoldás:

Egy másik régi 300d zárból kapott egy új lemezkét.

Egyéb:

Amikor fölraktam próbaképpen a hátlapot, kisebb nyomásra világítani kezdett az LCD ! Az LCD háttérvilágítása két kis furcsa ezüstszínű vezetéken kap tápot. Az egyik becsípődött a főpanel árnyékoló lemeze alá, az belevágott és letestelte. Kivert a víz, mert éppenséggel letestelhette volna a másik szálat is.

Tudja valaki, milyen elven működik a háttérvilágítás? LED lenne?

About canonrepair

Ruzsa János. Amatőr fotós, Canon DSLR váz. Amateur photographer. Canon DSLR user.
This entry was posted in 300d, Canon camera. Bookmark the permalink.

4 Responses to canon 300d zárhiba

  1. Zsolt says:

    Üdv. Kérdésem az lenne, hogy mennyit érhet manapság ez a típus? Érdemes-e költeni egy hibás példány felélesztésére, vagy teljesen ostobaság? Alapszitu: vettem egy zárhibás gépet, kitben. Vettem (elvileg új) zárat, beletettem, kipróbáltam, működött. Eladtam, most meg a vevő reklamál, hogy ez sem jó, meg az sem (nem zár problémák). Az egy dolog, hogy visszacsinálom az üzletet, de érdemes-e egyáltalán költeni a gépre? Camera kft milyen? Ismered őket? Köszi, ha válaszolsz. Gratulálok az oldaladhoz, nagyon klassz. Üdv: Zsolt
    ps: ha esetleg rossz helyre írtam, bocs.

    • canonrepair says:

      én biztosan megjavíttatnám.
      fotózni lehet vele, legalább nem kell nagyon félteni.
      főleg ha új zár van benne.
      amit kicserélnék rajta a helyedben: a tükörpöcök (ha törött, ha nem), meg az expógomb.
      a Camera kft egy teljesen normálisan működő márkaszerviz. Ilyen munkákra szerintem éppen ezért nem hiszem, hogy gazdaságos lenne. a gép értéke töredéke az újkori árának.

  2. Cselőtei József says:

    Sziasztok!

    Ma kaptam ajándékba egy 300D-t, hibásan, de csak annyit tudtam róla, hogy exponáláskor fekete kép készül.
    Annyit megállapítottam, hogy sajnos a redőnnyel van probléma, ugyanis nem megy fel exponáláskor. Ha fejjel lefelé tartom a gépet és megmozdítom a redőnyt, akkor felmegy, majd pár képet (nem fejjel lefelé) tudok készíteni, majd újra beragad és nem megy fel.
    Mivel hozzáértő nem vagyok, ezért nem tudom, mi mozgatja, de amikor kézzel megmozgatom olyan, mintha mondjuk egy rugó eltört volna, vagy nagyon gyenge lenne és ezért nem megy fel.
    Nem értek hozzá, ezért nem tudom, mi baja lehet és persze örülnék neki, ha javítható lenne, mert akkor lenne egy jó gépem.
    Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy hátha valaki meg tudja mondani a hiba okét, a javítás lehetőségét és legfőképpen hozzávetőlegesen az árat, hisz nem biztos, hogy van értelme egyáltalán foglalkozni vele.
    Köszönöm előre is a segítséget!

    • canonrepair says:

      szerintem zárcsere. Új zár ebay-en 11-12000 forint, plusz amennyiért valaki berakja. lehet hogy érdemesebb bontott zárat betenni.
      Látni kell a gép állapotát, ha amúgy jó állapotban van, érdemes vele foglalkozni. Ha nem, akkor meg 5-10000 forintért alkatrésznek eladni. 5000 ha gyorsan, 10000 ha valakinek nagyon kell éppen ebből valami.

Opinion, question?

