Kedves Látogató!

Ha olvasod ezeket a bejegyzéseket, legalább néha hagyj valami nyomot, hogy tudjam, valakit érdekel…

About canonrepair

Ruzsa János. Amatőr fotós, Canon DSLR váz. Amateur photographer. Canon DSLR user.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

14 Responses to Kedves Látogató!

  1. pauger says:

    Szia,
    egyszer már megtaláltam a blogot, most megint rátaláltam, nagyon sok hasznos írás van, de ilyet nem találtam. Írtad, hogy a kompakt nem túl szervizbarát, de egy bridge gép megint más 😀
    Szereztem ingyen egy S5 IS-t, amit orrára ejtettek, front lencse karmolódott, meg az objektív tubusa sérült. Rendeltem egy komplett optikát ebay-ről (érzékelővel egybe szerelve), újnak hirdették, sajnos használtat kaptam.
    Szétszedtem, kicseréltem, majd kipróbáltam.
    Működik, ha elkezdek zoomolni, egy bizonyos szint után már jó, de nagylátószögben nem tud közelre éleset állítani, csak 2 méternél távolabbra. Ahonnan rendeltem, ott érdeklődtem, hogy mi van vele, azt írta, hogy kalibrálni kell az érzékelőt, szeretném a véleményed kérni, hogy ez vajon valóban megoldja a problémát? Olvastam a CMOS beállítás cikked, ugyanígy itt is 3 csavar tartja az érzékelőt, rugóval hézagolva.
    Camera Kft-nél jártam, mondták, hogy 8e-ért kalibrálják, mondom OK, majd pár óra múlva azt mondták, hogy ezt nem lehet kalibrálni, hibás az objektív, 50-ért kicserélik. (nem ér annyit a gép).
    Köszönöm: Gergő

    • canonrepair says:

      szia, furcsa lenne, hogy miért éppen ezt ne kellene kalibrálni.
      persze lehet, hogy szerviztechnológia nincs, de induljunk ki a következőből:
      ezek a kis gépek a kontraszt kiértékelése alapján élesítenek, ha jól tudom. ehhez elindul az optika, aztán addig mozog, amíg az adott képmezőben
      kontrazstos lesz a kép, majd újra kevésbé és akkor úgy értelmezni, hogy megtalálta.
      Ha egy adott fókusztávolságnál látod, hogy pl 35 cm helyett 200 cm-nél van a határ, akkor a geometriai optika törvényeivel ki tudod számítani, hogy az mekkora elmozdulást jelent a lencse másik oldalán. 1/f = 1/T + 1/t ha jól emlékszem, az ilyet mindig meg kell néznem. Ebből meghatározod, hogy mennyivel van a te esetedben túl KÖZEL az optikához az érzékelő.
      Ha ismered az állítócsavarok menetemelkedését, akkor ki tudod számítani, mennyivel kell elforgatnod a csavarokat.
      Vigyázz, ha túl sokat távolítasz, eltűnik a végtelened…

  2. Tuli László says:

    Canon Power shot A 460-as masinám fotózáskor a kijelzőn még jó képet mutat, de mikor vissza nézem a képet, sajnos csak a nagy fehérséget mutatja, esetenként némi szín bemosódással.
    Videó készítésénél nincs hiba,az jó.
    Próbáltam itt valahogyan ez ügyben kiokosodni,bár erre nem találtam konkrétan leírást, viszont más infókkal lettem gazdagabb. Nem állok neki szétszedni, inkább majd szakira bízom.
    Nagyon jó ez a blog, többször vissza térek még az olvasásához.
    Tisztelettel: Tuli

    • canonrepair says:

      Hát sajnos a kompaktok nem túl szervizbarát gépek. Én kétszer szedtem szét kompaktot, egyszer konkrétan kuka lett belőle, másodjára legalább az eredeti állapotot vissza tudtam állítani.

  3. Varga Gyula says:

    Szia János!
    Tetszettek az írásaid,ügyes vagy, valószínű én ebből csak a szenzor tisztítást tudom használni, arról olvasnék akár még részletesebben is. üdv Gyula

  4. Ötike says:

    Remek oldal, remek írások, én most tervezem hogy belekóstoljak tükrös világba, remek anyag hogy megértsem mi történik a vázban.

  5. Szia János!
    Olyan ez a blog, mint egy orvosi könyv, tele mindenféle nyavalyával: elsőre ijesztő, ám ha történik valami, jó tudni, hogy ott van a polcon, van hová nyúlni. Gratulálok! Jó és fontos írások ezek, bár soha ne legyen rájuk szükségem… de hát tudjuk, ami elromolhat az (egyszer) el is romlik. Na de, hogy ennyiféle módon 🙂
    Tisztelettel, Zsolt

  6. zozi says:

    Szia
    Remek kis oldal, be is raktam a könyvjelzők közé, szuper írások. Minden tiszteletem, hogy így ki mered belezni ezeket a masinákat, sajnos én türelem/szakértelem híján inkább csak maradok a sikertörténetek olvasgatásánál 🙂

  7. probegt says:

    Szia én is elolvastam a leírásokat, nagyon hasznosnak tartom és szívesen olvasom őket.

    István.

  8. Andras says:

    Szia,

    Nagyon erdekesek a cikkek, szivesen olvasnek meg tobbet!
    Sajnos elegge lehangolo latni hogy a femtubusu L-es draga optikak mennyi (vekony) muanyagot tartalmaznak(70-200), kulonosen a sokat mozgo alkatreszeknel, de ez gondolom minden gyartonal igy van.

    Andras

    • canonrepair says:

      azért ne haragudjunk annyir a műanyagokra – esésnél jobban csillapít.
      a másik dolog, hogy elképzelhető, hogy jobbak a hőtágulási értékeik, ami pl egy tüköraknánál nem mindegy. itt századmillimétereken múlik sok minden. te szoktál javítani?

  9. Mr WordPress says:

    Hi, this is a comment.
    To delete a comment, just log in, and view the posts’ comments, there you will have the option to edit or delete them.

Opinion, question?

